برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

10هزار و 415 مسافر از  خدمات نوروزی هلال احمر قم بهره مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی  خدمات نوروزی هلال احمر تا 4 فروردین ماه سال جاری، 10 هزار و 415 مسافر از خدمات این طرح توسط امدادگران، جوانان و داوطلبان بهره مند شدند.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛  محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم  با بیان اینکه طرح ملی  خدمات نوروزی هلال احمر  در سه محور امداد و نجات،  خدمات بشردوستانه سازمان جوانان و هلال رحمت با شعار «هم راه‌تان هستیم» اجرا می شود گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا چهارمین روز نوروز 1403، 10 هزار و 415 نفر از خدمات این طرح بهره مند شدند. 

وی با اشاره به خدمات  امداد و نجات این طرح به مسافرین نوروزی بیان کرد: 415 امدادگر و نجاتگر در قالب 23 تیم عملیاتی با به کارگیری 17 دستگاه از جمله اتوبوس آمبولانس،‌ آمبولانس، خودروی نجات و آنست در 12 حادثه جاده‌ای و همچنین به صورت حضوری به امدادرسانی و اسکان اضطراری پرداختند.

وی افزود: 244 نفر از اعضای جوانان با استقرار در پست های ثابت و سیار در بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه در سراسر استان قم، خدمات فرهنگی، آموزشی، امدادی، حمایتی و بشردوستانه ارائه کردند.

مدیرعامل هلال احمر قم ادامه داد: 653 نفر در زمینه نقاط حادثه خیز ، آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن اطلاع رسانی شدند و همچنین 438 نفر به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند.

بهرامی با اشاره به اینکه 236 کودک از  فضای دوستدار کودک بهره مند شدند گفت: همچنین 184  نفر به خیمه های نماز و غرفه فرهنگی مراجعه کردند و فشار خون 236 نفر مورد پایش قرار گرفت.

وی اظهار کرد: 44 نفر از خدمات امداد و کمک های اولیه و حوادث و آسیب های پیشگیری شده توسط جوانان بهره مند شدند و 57 نفر مهارت‌های ایمنی، امدادی و نحوه سنجش فشار خون را آموزش دیدند.

وی به اجرای طرح‌ های مروجین سلامت توسط 26 نفر از داوطلبان هلال احمر قم اشاره و بیان کرد: در این طرح، داوطلبان اقدام به توزیع 650 بروشور و بسته‌های فرهنگی بین مسافرین کردند.

مدیرعامل هلال احمر قم افزود: در پویش هلال رحمت، 245 داوطلب مشارکت داشتند که 380 سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع و 73 سفره افطاری با حضور 6 هزار و 610 نفر در سطح خانه های هلال استان قم در قالب سفره های مهربانی برپا شده است.

بهرامی ادامه داد: 35 نفر از داوطلبان با استقرار در 8 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در پویش بشردوستی مشارکت داشته و مبلغ 933 میلیون و 629 هزار ریال به منظور کمک به مردم مظلوم فلسطین جمع آوری شده است.

به گفته وی، 5 پزشک داوطلب در طرح داوطلب یار امداد با استقرار در پایگاه های امداد و نجات جاده ای، به مسافرین نوروزی خدمات درمانی ارائه می دهند.

وی به خدمات معاونت درمان و توانبخشی این جمعیت اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای این طرح، 22 نفر از خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و اروتز و پروتز معاونت درمان و توانبخشی بهره مند شدند. 

مدیرعامل هلال احمر قم  خاطر نشان کرد: بنرهای آموزشی به منظور ارتقاء سطح آگاهی‌های امدادی و رعایت قوانین رانندگی توسط معاونت آموزش و پژوهش هلال‌احمر قم در جاده‌ها و پایگاه‌ها نصب شده است.

گفتنی است: طرح ملی خدمات نوروزی هلال‌احمر از 24 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 17 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

رقیه تکمار
تاریخ: 1403/1/5
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

کارگر ۳۵ ساله قصد فروش کودک دختر را داشت

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) روزنامه اعتماد جزئیاتی از دزدیده شدن یسنا، دختربچه ۴ ساله کلاله‌ای دارد.   در بخش‌هایی از این گزارش می‌خوانید؛ با توجه به اینکه ...

رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود!

به گزارش حمیت نیوز(حمنا) به نقل از فارس، جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فساد فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه روز 16 اردیبهشت به ریاست قاضی فرخ‌نیا برگزار شد.در ابتدای ...

موانع، تولیدکنندگان را از صادرات فراری داده است/مدیران استان برای قطعی برق تابستانه صنایع تدبیر کنند

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ محمد ایرانی روز چهارشنبه در شصت و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار قم در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با ...

«وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در همایش گرامی‌داشت مقام استاد و مربی که در ستاد ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز